Механіка організації колективної пам’яті: аналітична записка

Authors

  • © кафедра політології та державного управління, Донецький національний університет імені Василя Стуса, 2024

Abstract

В аналітичні записці представлено аналіз візуальних текстів у шкільних підручниках з історії України у контексті репрезентації Другої світової війни. Зазначено, що візуальні тексти, такі як фотографії, карикатури, карти бойових дій мають потужний вплив на формування колективної пам'яті, що може бути стратегією діяльності державної влади. Освіта, як сфера публічної політики, здатна не тільки передавати знання та цінності, а й впливати на формування ідентичності. Аналіз візуальних текстів допоможе виявити приховані значення, зрозуміти їх вплив на культуру та розробити стратегії для їх критичного сприйняття.

References

Барт Р. Camera Lucida. Нотування фотографії. Львів: MOKSOP, 2023. 176 c.

Еко У. Відсутня структура. Вступ до семіології. Вид-во «петрополіс», 1998. 432 с.

Рікер П. Інтелектуальна автобіографія. Любов i справедливість / Пер. із фр. К.: Дух i літера, 2002. 114с.

Фуко Мішель. Наглядати й карати. Народження в’язниці. Київ : Комубук, 2020. 452 с.

Hakoköngäs E., Kleemola O., Sakki I., & Kivioja, V. Remembering war through images: Visual narratives of the Finnish Civil War in history textbooks from the 1920s to the 2010s. Memory Studies, 2021. 14(5). Р. 1002-1017.

Published

2024-03-27